Cautarea poate dura pana la cateva minute.

Te rugam sa nu inchizi pagina :)

Cum arata cea mai scumpa strada din Japonia?

Turism

Dacă e să ne gândim strict la sectorul imobiliar, Japonia nu a fost niciodată o țară cu prețuri accesibile. În orașele mari un metru pătrat de teren poate depăși ușor suma de 10.000 euro. Și astfel, un apartament în centrul unei capitale de prefectură, chiar dacă are dimensiuni modeste pentru standardele unui european, poate costa chiar și 1.000.000 de euro. Dar există din fericire provincia, precum și zonele suburbane aflate la o oarecare distanță de inima orașelor ca Tokyo, Osaka, Sapporo, Kyoto sau Nagoya unde îți poți cumpăra o garsonieră, sau chiar un apartament modest plătind în schimb suma de 100.000 de euro. 

 

În zonele rurale, cu 200.000 de euro te poți alege și cu o casă pe două niveluri, ce-i drept, model standard, pe care o cumperi exact așa cum și-a imaginat-o arhitectul, dar în care dispui de tot confortul necesar. Articolul de astăzi însă, nu se referă la proprietățile cu prețuri ușor de imaginat, ci la zone impresionante, de o valoare exorbitanta, așa cum este Ginza - una din cele mai scumpe zone de pe mapamond.

 

 

Cartierul Ginza a fost denumit după o monetărie, exact așa cum s-ar traduce în limba română cuvântul japonez “ginza”, care a existat în acest loc începând cu secolul XVII. Cu timpul, acest cartier a devenit unul din cele mai populare atracții turistice din întreaga Japonie și asta nu pentru că acolo ar exista ceva ieșit din comun, ci pur și simplu pentru faptul că numele său a devenit sinonim cu ideea de lux. Și ca să îți faci o idee cam cât valorează această zonă metropolitană, să spunem doar că o ceașcă de cafea într-una din zecile de ceainării sau cafenele existente, te poate costa și 10 euro, iar un metru pătrat de teren ajunge la formidabila sumă de 500.000 de euro. 

 

Cum a ajuns Ginza unul din cele mai valoroase terenuri de pe glob?

 

 

Cu mai puțin de un secol în urmă, în anul 1938 scriitorul japonez Kafu Nagai povestea despre “relația” dușmănoasă cu cartierul Ginza, despre schimbătoarea Japonie de la acea vreme și despre cafenelele care treptat, treptat câștigau popularitate. Și dacă tot vorbim de cafenele, se spune că există una care a rezistat și bombardamentelor din anul 1945. Ea se numea Plantan și era deținută de pictorul Matsuyama Shozo. În această cafenea a fost inventat termenul “ginbura”, un termen peiorativ folosit în argoul japonez pentru cei care se plimbă dintr-un loc în altul fără un scop anume. Prefixul “gin” vine de la celebrul cartier, iar “bura bura” înseamnă a te plimba fără țintă. Cu alte cuvinte, un fel de pierde-vară. Tanizaki însă, celebrul scriitor născut și crescut în Tokyo, nu îndrăgea termenul și spunea că folosirea lui este o dovadă clară în legătură cu originile rurale ale utilizatorului.

 

 

Se poate spune că faima Ginzei se datorează celebrităților care se simțeau atrase ca un magnet de farmecele cartierului. De la era luiNagai încoace au urmat ani înfloritori pentru Ginza. De la sfârșitul secolului XX și până astăzi, ea s-a bucurat de 33 de primăveri în care a tronat topul celor mai scumpe locații din Japonia. În plus, cel mai râvnit amplasament a fost și rămâne centrul comercial Wako, o clădire care valorează sute de milioane de euro.

 

 

Dar… ca și întreaga omenire și Ginza se schimbă

 

Unii spun că zilele de glorie ale cartierului Ginza sunt pe sfârșite. Dacă până nu de mult această încurcătură de străzi îmbibate cu snobism și parfum de lume bună, unde cei bogați arătau și mai bogați decât sunt, iar cei foarte bogați, mai săraci, astăzi a devenit o atracție turistică unde poți întâlni oameni din toate categoriile sociale și unde ginbura nu mai înseamnă a te plimba fără țintă, pentru că magazinele de fast fashion cu produse pentru orice buzunar, oferă tuturor un scop.

 

 

Era o vreme când toți cei fără o situație materială sănătoasă își limitau cumpărăturile în Ginza la privirile admirative ale produselor diferitelor magazine luxoase, din spatele vitrinelor. Acum însă, chiar și în Ginza de la H&M poți cumpăra fără a-ți suplimenta bugetul pe care l-ai fi cheltuit acasă, iar în pauza de cafea te poți odihni tot la Starbucks, așa cum ai fi procedat oriunde în lume. Să spune că aceasta este partea bună a brandurilor de “consumabile” cu renume internațional - faptul că echilibrează oarecum diferențele dintre câștigurile fiecăruia. Dar există și o parte mai întunecată care știrbește strălucirea unor locuri precum Ginza, faimoase strict pentru puterea de a vinde lux.

 

autor: Ishikawa Constantin Ioana

surse de informare și recomadări de lectură:

Kafu Nagai - Ginza

Tokyo: a view of the city

Japan Times 

Travel.cnn